חמשת הפעולות הבאות במיתוג ובידול העסק שלכם.
להצלחה פנים רבות. זה נכון. יותר מכך, הפתרונות שאנו מציעים כאן הם לא הבסיס להצלחה, אלא דברים שצריך לעשות כדי לשמר ולהגדיל אותה.
המאמר הזה מיועד לכאלו שהעסק שלהם או הארגון בוא הם עובדים, עשה כבר את הצעדים הראשונים בחייו והוא נמצא במקום בו הוא קיים ומבוסס כבר כמה שנים, מוכר ומתנהל כראוי.
כעת, הגיע הזמן לשפר ולשייף כמה קוצים החוצה והנה רשימת החמש שלנו, כוכבית המותג:
- מספר מקוצר משדר גדול וחזק – חישבו על חברות גדולות בישראל, כאלו שמרכזות מאות ואלפי לידים לכל פרויקט בנייה, סלולרי חדש שמגיע בחודש הבא או צעצוע הילדים ההורס הבא. למקצועיות ולמנוסות שבהן לא תמצאו מספר טלפון רגיל, אלא מספר כוכבית מקוצר. וכדי להיות במועדון של הגדולים צריך לשפר נראות ולהיראות כמו הגדולים. קצרו למספר כוכבית.
- שימוש בפלטפורמות חברתיות מתאימות – הפלטפורמות החברתיות נמצאות עמנו מספיק זמן, כדי שנשיל כבר את הכסות הצינית ונבין שזה עובד, רק צריך לדעת מה לעשות.
כאן לא תקבלו שיעור מה לעשות, אלא איפה להיות. ישנן עשרות רשתות חברתיות מסוגים שונים מעבר לפייסבוק ואינסטגרם המוכרים. למשל, אם ברצונכם לפנות לקהל דובר רוסית בדקו את יאנדקס. מעוניינים לפנות לבני נוער – טיק טוק וסנאפ. מחפשים מועמדים למשרה – לינקדאין. השוני בינם מהותי ואתם צריכים להבין אם והיכן קהל הלקוחות שלכם גולש. טיפ קטן נוסף: הפיצו את המספר המקוצר בכל הפרסומים שלכם, על מנת ליצר זכירות, אחידות ובידול.
- חפשו שווקים חדשים – חישבו על פריט יומיומי ועל שימוש נוסף ולא צפוי עבורו, למשל גומייה לשיער: בשימוש הרגיל, לאסוף שיער ארוך לתסרוקת – בשימוש מיוחד עוזרת לסגור את המטריה או אולי חבילת נייר למדפסת שהופכת בן רגע למדרגה עבור מסך המחשב. כאן נכנס הראש הקריאטיבי שלכם.
חישוב מי המשתמשים הישירים שלכם. רמז – הם אותם לקוחות אליהם אתם פונים בשיווק ובפרסומים הנוכחים שלכם. עכשיו חישבו על משתמשים במעגל השני והשלישי, חפשו אותם והפיצו להם את המוצרים או השירותים שלכם. אל תשכחו לכלול בפרסומים האלו מספר כוכבית שלכם בשביל האחידות הפרסומים והשפה שיצרתם עם הלקוח.
- אפליקציה – בשונה מאתר מותאם לגלישה בנייד, לאפליקציה אפשרויות רחבות יותר ביצירת קשר בלתי אמצעי עם הלקוחות שלכם, אם בעזרת דחיפת מסרים ישירות לטלפון, התראות מותאמות אישית לשימוש של הלקוח במוצר או בשירות.
העולם צועד היום לשימוש בסלולרי והמגמה היא קיצור והקטנה, הגישה לאפליקציה מהירה ונוחה יותר מגישה לאתר באינטרנט והיא מותאמת לצרכים ספציפיים יותר שיש ללקוח בסלולרי. עשו אפיון כראוי ובדקו למה בדיוק מתאימה עבורכם אפליקציה ייעודית.
- אנליטיקס ושירותי אנליזה חכמים – הביג דאטה, המדע שבמספרים הגדולים יכול ללמד אותנו המון למשל: אין קניות של שוקו לילדים אחרי השעה 14:00, מספר הרוכשים בחנות במיקום כזה או אחר פוחתת לאחר השעה 19:00. התובנות המומצאות כאן עולות לפעמים מתוך הררי מידע של קניות, פניות וחיוגים למספרים שרוכבים על מסרי הטלפון של החברה. את כל מתחילים בחיבור כלי אנליזה לאתר החברה ולחנות אונליין: גוגל אנליטיקס היא השלב המהותי והמחייב בטווח מוצרי האנליזה אחריה קיימות אפליקציות רבות של בדיקת התנהגות גולשים ועוד.
יש לכם עוד תובנות לשימוש בטכניקות שיווק למתקדמים או היכן אפשר להגביר את השימוש בכוכבית המותג.
עוד אין לכם כוכבית ואתם מרגישים שאתם פשוט חייבים? הנה המספר שלנו: 2032*